دانشجویان جدید الورود

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به تمام شما عزیزان که با تلاش و پشتکار و لطف الهی توانستید به یکی از بهترین دانشگاه های کشور وارد شوید تبریک عرض نموده و موفقیت روز افزون شما را در فتح قله های علمی توام با رشد معنوی آرزومند است.

شما دانشجویان عزیز در سایت نهاد رهبری می توانید از برنامه ها فرهنگی ، اعتقادی،مشاوره های خانوادگی ،تحصیلی و ازدواج  ،اردوها ،سیاسی ، ،مصوبات جلسات و سایر اخبار نهاد رهبری مطلع شوید .

همچنین می توانید سئوالات خود را در قسمت ارسال پرسش درهر زمینه که دارید مطرح نموده انشاء الله در سریعترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت خواهید کرد.

بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و با شکوه روزه داران موحد تهرانی در سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان، با تبیین سلوک سیاسی مولای متقیان حضرت علی بن ابیطالب(ع)، رفتار سیاسی امام خمینی را منطبق با سلوک و سیره امیر مومنان برشمردند و تأکید کردند: روز قدس از برجسته ترین یادگارهای امام راحل عظیم الشأن است و به فضل و هدایت الهی، ملت بزرگ و بیدار ایران جمعه آینده، یکپارچه و متحد، پرچم حمایت از مظلومان فلسطین را در پیشاپیش ملت های ظلم ستیز جهان، به اهتزاز درخواهد آورد. ادامه مطلب ...

ویژه نامه شهادت حضرت علی (سلام الله علیه)

مشکلات حضرت علی (علیه السلام)

خلاصه گفتاری تاریخی و تحلیلی از علامه شهید مرتضی مطهری

  بعد از کشته شدن عثمان در اثر یک انقلاب خونین علیه او، مردم ریختند به خانه على و دور او را گرفتند و اصرار فراوان کردند که با او بیعت کنند و وى زمام امور را به دست گیرد،على (ع) امتناع کرد و از پذیرش خلافت کراهت داشت. و می فرمود :اگر من مثل گذشته وزیر باشم بهتر است از اینکه امیر باشم.این موضع ایشان ،نشان مى‏دهد که على(ع) مشکلات زیادی را در دوره خلافت‏ خود پیش بینى مى‏کرد، به همین علت خلافت را قبول نمی نمود.همان مشکلاتى که بعد رخ داد و چهره نمود.آن مشکلات چه بود؟

1- مشکل کشته شدن عثمان:اولین مشکلى که وجود داشت،کشته شدن عثمان بود.على وارث خلافتى می ‏شد که خلیفه قبل از او را  کشته‏اند،حتى اجازه دفن او را هم نمى‏دهند و اعتراضات فراوانى دارند.حال این گروه انقلابى به على(ع)  پیوسته است.مردم دیگر چه نظرى دارند؟ همه مردم که مثل این انقلابیون فکر نمى‏کنند.از یک طرف هم اطرافیان عثمان و آنهمه ا



ادامه مطلب ...