مجلس روضه برای کارمندان دانشگاه

                              ان الحسین  مصباح الهدی وسفینةالنجاة    

                   مجلس روضه خوانی وسینه زنی

چهارشنبه  2/11/88 بعد از نماز عصر، نماز خانه ساختمان مرکزی دانشگاه

(در پایان برسر سفره احسان امام حسین (ع) مهمان خواهیم شد

دفتر نهاد رهبری در دانشگاه

رحلت آیت الله منتظری تسلیت باد

انا لله وانا الیه راجعون

ارتحال فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی منتظری را به  

حوزه های علمیه،  دانشگاهیان و عموم مردم

 تسلیت عرض می نماییم

دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر

ویژه نامه حدیث طف(۲)

   معاویه بن وهب گوید: به خانه امام صادق علیه السلام رفتم ، حضرت در سجده بود دعاهایى مى کرد تا به اینجا رسید که گفت : خدایا! رحم کن به صورت هایى که آفتاب آن را دگرگون کرده تا خودش را به قبر حسین علیه السلام برساند.

     خدایا! رحم کن به اشک هاى چشمى که در عزاى حسین علیه السلام ریخته مى شود، خدایا! رحم کن به ناله ها و صرخه هایى که در مصیبت حسین بلند مى شود، خدایا! رحم کن به ناله ها و صرخه هایى که در مصیبت حسین بلند مى شود. خدایا! من آنان را به تو مى سپارم تا بر ما نزد حوض کوثر وارد شوند (آنان را به ما برسان ).

    معاویه بن وهب گوید: حضرت که سرازسجده برداشت ، عرض کردم : این دعاها را براى چه کسى مى کردید؟    فرمود: براى عزاداران و زوار قبر جدم حسین . آیا کربلا مى روى ، آیا فضیلت او را مى شناسى ؟

     گفتم : تا به حال این طور نمى دانستم این دعاهاى که شما فرمودید، اگر براى کافرى مى کردید مشمول رحمت خدا مى شد. از این به بعد خودم را حتما به قبر حسین علیه السلام خواهم رسانید 

ادامه مطلب ...

ویژه نامه محرم1

شهید دستغیب مى نویسد. از مرحوم آیه الله حاج شیخ عبدالکریم حایرى نقل شده است : اوقاتى که در سامراء مشغول تحصیل علوم دینى بودم ، اهالى سامراء به بیمارى وبا و طاعون مبتلا شدند و همه روزه عده اى مى مردند.

    روزى در منزل استادم مرحوم سید محمد فشارکى ، عده اى از اهل علم جمع بودند، ناگاه مرحوم آقاى میرزا محمد تقى شیرازى تشریف آوردند و صحبت از بیمارى وبا شد که همه در معرض خطر مرگ هستند.

     مرحوم میرزا فرمود: اگر من حکمى بکنم آیا لازم است انجام شود یا نه ؟همه اهل مجلس پاسخ دادند: بلى .
فرمود: من حکم مى کنم که شیعیان ساکن سامراء از امروز تا ده روز، همه مشغول خواندن زیارت عاشورا شوند، و ثواب آن را به روح نرجس خاتون ، والده ماجده حضرت حجه ابن الحسن علیه السلام هدیه نمایند تا این بلا از آنان دور شود. اهل مجلس این حکم را به تمام شیعیان رساندند و همه مشغول خواندن زیارت عاشورا شدند.

    از فرداى آن روز تلف شدن شیعه موقوف شد و همه روزه ، تنها عده اى از سنى ها مى مردند به طورى که بر همه آشکار گردید. برخى از سنى ها از آشنایان شیعه خود پرسیدند؛سبب این که دیگر از شما کسى تلف نمى شود چیست ؟ به آنها گفته بودند زیارت عاشورا. آنها هم مشغول شدند و بلا از آنها هم برطرف گردید.

ادامه مطلب ...

آیت الله سبحانی:دانشجویان قلب پاک و بی‌آلایشی دارند

آیت الله سبحانی گفت: برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ابتدا باید متون درسی اصلاح شود.

معظم له پنج‌شنبه شب در دیدار کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی اظهارداشت: برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ابتدا باید متون درسی اصلاح شود.

وی با بیان اینکه تمامی علوم می‌تواند در مسیر شناخت خدا و عبودیت قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: در این میان علوم انسانی که مستقیم با اندیشه و تفکر دانشجویان مرتبط است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: با توجه به حضور 2 میلیون دانشجو در عرصه علوم انسانی متون درسی و اساتید دانشگاه‌ها بسیار مهم و حساس است.

آیت‌الله سبحانی گفت: در دانشگاه‌ها همه مکاتب غربی تدریس می‌شود اما در کنار آنها نقدی وجود ندارد و این بسیار خطرناک است.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم اظهارداشت: دانشجویان قلب پاک و بی‌آلایشی دارند و مطمئنا تدریس علوم انسانی که منشأ غربی دارد در او اثر‌گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه چه لزومی دارد همه مکاتب فلسفی غربی در دانشگاه‌ها تدریس شود، خاطرنشان کرد: این واحدهای درسی برای دانشجویان نه مایه تحول می‌شود و نه نان شب، بنابراین در دانشگاه باید تنها برخی مکاتب فیلسوفان معروف غربی بحث و بررسی شود که البته استاد آن درس نیز کاملا مسلط و لایق باشد.

این مرجع تقلید همچنین تصریح کرد: اساتید علوم انسانی که فلسفه‌های غربی را تدریس می‌کنند باید با اعتقاد به خدا و مکتب والای اسلام آنها را برای دانشجویان تکمیل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: مادامی که در دانشگاه اختلاف باشد تقوا در آن راهی ندارد و این مسئله برای کشور و مراکز دینی هم صدق می‌کند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ضرورت جداسازی دختران و پسران در دانشگاه‌ها گفت: جوانی که وارد دانشگاه می‌شود آمادگی آلوده شدن را دارد و از عصمت یوسفی هم بی‌بهره است.

وی با بیان اینکه این جداسازی حتی در کشورهای غربی نیز آزمایش شده و جواب داده است، خاطرنشان کرد: هزینه کردن برای انجام این کارها بسیار خوب و پسندیده است و بر افزایش قدرت علمی دانشجویان بی‌تردید تأثیرگذار خواهد بود.  

این سخناان در حالی است که مهرماه سال گذشته نیز ایشان مطالبی در خصوص  ضرورت تفکیک دختر و پسر در دانشگاه مطرح کرده بودند که در زیر می آید 

 

ادامه مطلب ...

بیانیه در اعتراض به هتک حرمت امام در روز۱۶ اذر در

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم  

<< فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا>>

عده ای منافق درلباس دانشجو ی منتقد بار دیگر با توهین و جسارت به تصویر مقدس امام راحل(ره) داغ آن پیر فرزانه را در دل ملت تازه کردند.

 اندک مدعیان دروغین خط امام که ریاکارانه شعار پیروی از امام خمینی(ره) را سر می‌دهند و در عمل جز همراهی با دشمنان قسم خورده امام خمینی(ره) یعنی آمریکا و اسرائیل جنایتکار چیزی در پرونده خود ندارند با حضور در جمع های منتقد دانشجویی سعی در پنهان کردن اعمال خود داشتند ، اما پرده تزویر از چهره خود برافکندند.

کسانی که در دوره تسلط بر دولت در روزنامه‌های وابسته به خودشان مقاله می‌نوشتند و از پیوستن امام(ره) به دوره تاریخ دم می‌زدند، امروز با پاره کردن عکس‌های آن حضرت می‌خواهند همان آرزوهای کودکانه خود را جامه عمل بپوشانند.

 زهی خیال باطل که امام در قلب همه ملت ماست و تصویر نورانی‌اش در جان و دل فرد فرد ایرانیان بلکه مسلمانان جهان و بلکه همه مستضعفان عالم است و خمینی تا ابد زنده است.

عاقبت جسارت‌کنندگان این ساحت قدسی جز همان نیست که با چادر زنانه از میدان بگریزند و چون اسلافشان به زباله‌دان تاریخ درافتند.                 
 این اهانت راکه داغ فقدان امام خمینی(ره) را در دل ملت ایران زنده کرد تعزیت می‌گوییم و روز یکشنبه 22/9/88 در مساجد و نماز خانه های دانشگاه بعد از نماز عصر، اساتید و دانشجویان واقعی پیرو خط امام این اقدام هتاکان را محکوم خواهند کرد.

نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی

21/9/88

افتخار باز گذاشتن در خانه علی علیه السلام به مسجد

حضرت علی علیه السلام

وقتی که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم مسجد مدینه را ساخت، خانه‎هایی در کنار آن بنا نهاد که زنان خویش را در آن مسکن داد، برای علی بن ابیطالب علیه السلام نیز منزلی در کنار منزل خود ساخت.

یاران آن حضرت نیز هر یک حجره‎ای در اطراف مسجد ساخته و ساکن شدند که درهای همه آن منازل به مسجد باز می‎شد و آنها به خانه‎های خویش از درون مسجد رفت و آمد می‎کردند.

تا

ادامه مطلب ...