افزایش مصرف "ریتالین" میان دانشجویان

با توجه به آغاز فصل امتحانات دانشگاهها بر اساس گزارشهایی از خوابگاههای دانشجویی، مصرف داروی مخدر ریتالین میان دانشجویان افزایش نگران کننده ای داشته است.

به گزارش جهان، عوارض ریتالین که مرتبا توسط جامعه پزشکی هشدار داده شده، متاسفانه امروز بالاترین مصرف غیرقانونی دارد؛ این دارو به روش‌های مختلفی مانند خوردن قرص، استنشاق پودر یا تزریق مایع استفاده می‌شود.

ادامه مطلب ...

انتظار از خواص در فضای فتنه موضع‌گیری شفاف

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز در دیدار مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رؤسای ستادهای دهه فجر سراسر کشور، مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران و مراسم سالگرد انقلاب در سی سال گذشته را حضور انبوه و متحد مردم به عنوان عناصر اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی و دلبستگی آنان به شعارهای اساسی انقلاب دانستند و تأکید کردند: در دوران فتنه و غبارآلود بودن فضا، وظیفه همه بویژه خواص، موضع گیری شفاف و پرهیز از سخنان و مواضع دو پهلو است.

ادامه مطلب ...

چهاردهمین اردوی راهیان رضوی

 السلام علیک یا علی بن موسی الرضا

ثبت نام اردوی زیارتی مشهد مقدس ویژه خواهران از تاریخ ۱۰/۱۰/۸۸ شروع شده و تا ۳۰/۱۰/۸۸ ادامه خواهد داشت. 

جدیدالورودها و دانشجویانی که تاکنون مشرف نشده اند و همچنین دانشجویان خوابگاهی در اولویت می باشند. 

زمان رفت:  ۷/۱۱/۸۸  

زمان برگشت:  ۱۱/۱۱/۸۸   

دانشجویان جهت کسب اطلاعات بیشتر به دفاتر نهاد مراجعه نمایند و یا با شماره ۲۲۸۸۵۰۲۵ یا ۸۴۰۶۴۳۶۳ تماس بگیرند.

جنگ نرم و رسالت دانشگاهیان

شکی نیست چون قشر دانشگاهی بیشتر با مقوله‌ی فکر و فرهنگ ارتباط دارد، در جنگ نرم دشمن نیز این قشر در اولویت‌های بالای آن‌ها قرار می‌گیرد. با عنایت به اینکه دانشگاهیان که بیشتر با دانش، کتاب، ایدئولوژی و فرهنگ و... که به نوعی از اهداف جنگ نرم محسوب می شوند، سر و کار دارند، گروه مخاطب و هدف اصلی دشمن در جنگ خواهند بود.

سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از مردم قم (19 دی)

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در شرایط فتنه، کار، دشوارتر و تشخیص سخت تر است، به تبیین فتنه انگیزی جبهه مقابل امیرمومنان در جنگ صفین پرداختند و افزودند: در آن شرایط سخت و غبارآلود، جناب عمار یاسر که از یاران خاص و خالص و همیشگی امام علی (ع) بود، به روشنگری پرداخت تا به افراد متزلزل یادآوری کند که هیچ تفاوتی بین جبهه مقابله کنندگان با رسول خدا (ص) و دشمنان امیرمومنان وجود ندارد جز اینکه جبهه مقابل حضرت علی (ع) در ظاهر ادعای اسلام و طرفداری از قرآن و پیامبر را می کند.
 

ایشان با اشاره به دعوت قرآن کریم به رعایت عدالت و اعتدال افزودند: عده ای دشمنی و خباثت می کنند و عده ای نیز از خباثت کنندگان حمایت می کنند اما اگر در این قضایا بدون دقت و درک کافی عمل شود ممکن است بیگناهانی که از این خباثت ها بیزارند لطمه جدی ببینند بنابراین همه باید از حرکت خودسرانه پرهیز کنند و همه چیز بر روال قانون انجام شود.

روضه خوانی برای امام حسین(علیه السلام)

مرحوم حاج شیخ رمضان على قوچانى از علماى معروف و ائمه جماعت ، موصوف به زهد و ورع و تقواى مسجد گوهر شاد بودند ایشان بیمار و مشرف به مرگ شدند و اقوام و ارحام و دوستان آمده بودن که او را تشییع کنند، ناگهان مشاهده کردند که ایشان حرکت کرده و بار دیگر چشم به جهان گشود و با صداى ضعیف همه را دور خود فراخوانده و گفت : بیایید برایتان روضه بخوانم ، همه تعجب کردند چون ایشان منبرى و روضه خوان نبودند.

    فرمودند: الان صحراى محشر را دیدم و هاتف به صداى بلند اعلام کرد که حاج شیخ رمضان على قوچانى اهل بهشت است به سوى بهشت برود. پس من درى دیدم به سوى بهشت باز است و جماعتى بسیار در صف طولانى ایستاده که به نوبت بروند، گفتند، این صف علما مى باشد.

    من در اواخر صف بودم، تا نوبت به من برسد هلاک مى شوم به عقب نگاه کردم و در دیگرى را دیدم به سوى بهشت باز است ولى این در خلوت است با خود گفتم : من که اهل بهشتم از این در نشد از آن در مى روم پس به سوى آن در آمدم نزدیک شدم ، دیدم دربان جلوى من را گرفت ، و گفت : نمى شود، این در مخصوص اهل منبر و روضه خوان هاى حضرت حسین (ع ) است تو که روضه خوان نیستى .

   پس متحیر بودم ، دیدم حاج میرزا عربى خوان معروف به ناظم ، سوار اسب از بهشت بیرون آمد رفتم جلو سلام کردم گفتم : من را کمک کن و به بهشت ببر.گفت : نمى توانم چون این در مخصوص روضه خوان هاست . اصرار کردم گفت : یک راه دارد من از اسب پیاده مى شوم و مى نشینم و تو روضه بخوان و من مستمع مى شوم و شاید بتوان به این وسیله تو را ببرم ، آن گاه پیاده شد و نشست و من براى او روضه خواندم پس براى شما هم روضه مى خوانم . سپس بعد از چند کلمه روضه خواندن از دنیا رفت. ..

برخی از برنامه های دفتر نهاد برای محرم وصفر ۱۳۸۸

۱- تهیه روز شمار حوادث کربلا به صورت نمایشگاه در دانشکده ها 

۲- تهیه وتکثیر ویژه نامه به مناسبت دهه اول محرم برای تمامی خوابگاه ها و دانشکدها 

۳- تهیه کتاب  فتح خون شهید آوینی و فروش آن به دانشجویان با تخفیف ۵۰درصدی 

۴- برگزاری مسابقه حفظ و مفاهیم زیارت عاشورا 

۵- اعزام مبلغ به ۵ خوابگاه 

۶- برگزاری مراسم زیارت عاشورا در خوابگاه ها  

۷- هیات سراسری دانشکده درمسجد النبی (ص) دانشکده برق با سخنرانی آیت الله زابلی