خاطره‌ای از تشرف مقام معظم رهبری به حرم امام رضا (ع)

خاطره‌ای از تشرف مقام معظم رهبری به حرم امام رضا (ع) دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۳ حجت‌الاسلام حقانی نقل می‌کند: هنگام غبارروبی مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) خدام حرم دستمال‌های سفید آغشته به گلاب ناب را برای غبارروبی به افراد می‌دهند. ادامه مطلب ...

رمز پیروزی انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طولی نکشید که پرتوهای معنوی این بارقه الهی مرزهای جغرافیایی را درنوردید و مسلمانان جهان را از خواب غفلت بیدار کرد و رستاخیز اسلامی را در سراسر جهان پدید آورد. زیرا این انقلاب، جنبه معنوی و دینی داشت و از این رو، توانست در کشورهای اسلامی نفوذ کند و هزاران انسان را شیفته خویش سازد. امام خمینی(ره) در معرفی انقلاب اسلامی و بیان رمز پیروزی آن فرمودند: «... این قیام، قیام حق بر باطل بود، قیام عبودیت بر طاغوت بود، قیام انسانیت بر توحّش بود. رمز پیروزی ما در این بود که نهضت ما جنبه معنوی و اسلامی داشت...» این هدیه غیبی بود که [خداوند] به ما داد. این استقلالی که خدای تبارک و تعالی به ما داده و دست اجانب را کوتاه کرده، برای خاطر آن قدرت ایمان و وحدت کلمه بود».

نمایشگاه کتاب

به مناسبت ایام الله دهه فجر نمایشگاه کتاب در موضوع انقلاب در دانشکده های علوم و برق برقرار می باشد. 

جلسات آموزشی

  سلسله نشست های مهارت های زندگی 

با حضور استاد : دکتر توانایی 

زمان: 3شنبه 27/11/88 ساعت 30/15 

مکان: آمفی تئاتر دانشکده عمران

مراسم عزاداری

به مناسبت دهه آخر صفر رحلت پیامبر اکرم (صلی الله و علیه وآله) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(علیهم السلام) مراسم عزاداری و سینه زنی ویژه همکاران در ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار می شود. 

در لین مراسم که روز ۲شنبه ۱۹/۱۱/۸۸ بعد از نماز عصر برگزار میشود حاج سعید مقدسیان مداحی خواهند کرد.

حاشیه‌های خواندنی دیدار اساتید دانشگاه تهران با رهبر انقلاب

 استادها ایستاده بودند توی صف و یکی یکی داخل می‌شدند. از جیب‌های هر کدام، هنگام تحویل وسایلشان به اندازه یک کمد وسیله در‌می‌آمد. دفترچه، خودکار، عینک مطالعه، عینک دوربین، تسبیح، قرص، شربت. بعضی‌هایشان هم از این همه امکانات در جیب خنده‌ای می‌کردند و در حسینیه جایی برای خود پیدا می‌کردند.
ادامه مطلب ...

دکتر علی اکبر ولایتی از ناگفته ها می گوید.

ولایتی که در هشتمین دوره اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مشهد مقدس سخن می گفت، از مهلت دادن نظام به کسانی سخن به میان آورد که 18 تیر را آفریدند. کسانی که با وجود مدارای نظام راه به صلاح نبردند و مشی هنجارشکن خود ادامه دادند و بعضا حتی به انگلیس و آمریکا پناه بردند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل همچنین از اینکه بین تقی‌زاده و میرزا‌حسین‌خان سپهسالار و فرهاد میرزای معتمد و دیگران که به انگلیس یا روس وابسته بودند با افرادی که امروز به انگلیس یا آمریکا می‌روند و از آنها مواجب می‌گیرند و علیه جمهوری اسلامی صحبت می‌کنند فرقی وجود ندارد، سخن گفت. مشروح سخنان او در پی می آید:

ادامه مطلب ...