بهار

 یا مقلب القلوب والابصار
یا مدبر الیل و النهار
یا محوا الحول والاحوال
حول حالنا الی احسن حال

امام صادق(علیه السلام) مى فرماید:
 «روز نوروز ، روزى است که خداوند متعال در آن از بندگانش پیمان و میثاق بندگى گرفته است که چیزى را شریک خداوند قرار ندهند و به پیامبران و جانشینان آن ها ایمان بیاورند و روز نوروز ، اولین روزى است که خورشید طلوع کرد.. . روزى است که در آن کشتى نوح به خشکى رسید.. . روز نوروز ، روزى است که خداوند متعال جبرئیل را بر پیامبرش نازل کرد و روزى است که پیامبراکرم(صلى الله علیه وآله) حضرت على(علیه السلام) را بر دوش گرفت تا بت هاى قریش را از بالاى خانه خدا پایین بیاورد.. ،  و آن روزى است که حضرت على(علیه السلام) در این روز بر دشمنانش در جنگ نهروان پیروز گشت. 
  امام صادق(علیه السلام) باز مى فرماید:
 هنگامى که روز عید نوروز آمد ، غسل کن و بهترین و پاک ترین لباست را بپوش و با بهترین عطرها خود را خوش بو کن و در این روز ،مستحب است روزه بگیرید .
. بحارالانوار ، علامه مجلسى(رحمه الله) ، ج ۵۶ ، ص ۶۱ ، ۶۲ ، ۶۶ ;

تصاویری از تودیع ومعارفه مدیر اجرایی دفتر نهاد

تودیع و معارفه مدیر اجرای نهاد 

 مراسم تودیع آقای محسن اسکندری و معارفه آقای سیاوش صالحی  در دفتر نهاد برگزار شد.

 

تصاویری از اردوی زیارتی خواهران به مشهد مقدس

چهاردهمین اردوی زیارتی راهیان رضوی ویژه خواهران در بهمن 88 برگزار شد. 

در این اردو 110نفر از دانشجویان شرکت کردند. زمان رفت: 4شنبه 7/11/88 زمان برگشت : 11/11/88

 

مشهد خواهران 

عکس دسته جمعی 

مشهد 

 

نمایشگاه فمنیست جیره خور صهیونیست

با توجه به بزرگداشت روز جهانی زن در 8 مارس(17 اسفند) در کشورهای غربی ، چند سالی است که در ایران فمنیست ها که مدعی دفاع از حقوق زنان هستند برنامه های برگزار نموده و با زیر سئوال بردن احکام وقوانین اسلامی دین ومذهب را عامل مظلومیت زن معرفی می نمایند . 

به هممین مناسبت نمایشگاهی جهت معرفی این گروه پلید به دانشجویان درلابی دانشکده مکانیک به مدت یک هفته از تاریخ 10/12/88 لغایت 17/12/88 برگزار شد. 

همچنین نرم افزار بانوی آزاده به همت بسیج دانشجویی و نهاد دانشگاه ساخته شده بود در سطح دانشگاه توزیع شد.

دانشگاه‌ها پیکان مقابله با جنگ نرم هستند

دبیر علمی همایش ملی جنگ نرم تاکید کرد که دانشگاه‌ها و مراکز علمی سربازان و فرماندهان جنگ نرم هستند.

محمد‌نژاد دبیر همایش ملی جنگ نرم پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نخستین کنفرانس خبری " همایش ملی جنگ نرم " با بیان اینکه محورهایی که برای این همایش در نظر گرفته شده در 2 محور اصلی و فرعی است، به محورهای اصلی این همایش اشاره کرد و گفت: نقش ولایت و رهبری در مقابل جنگ نرم، هویت شناسی جنگ نرم، ظرفیت شناسی جنگ نرم و آسیب شناسایی جنگ نرم از محوهای اصلی این همایش است.

وی با بیان اینکه محورهایی که مقام معظم رهبری تاکید داشتند در این همایش انتخاب شده‌است، اظهار داشت: محور فرعی این همایش نهادها، ابزارهای جنگ نرم و ... است.

دبیر همایش ملی جنگ نرم با تاکید بر اینکه یکی از اهداف این همایش شناخت جنگ نرم است و با اشاره ظرفیت‌های دشمن، افزود: در محور ظرفیت شناسی جامعه، جوانان، جنبش‌ها، تشکل‌ها، احزاب، زنان و خانواده فرصت‌هایی برای نظام جمهوری اسلامی برای مقابله با جنگ نرم هستند که می‌توانند مخاطبین جنگ نرم نیز قرار بگیرند.

حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (رحمه الله علیه)

بر همه ی مردم لازم است که از ولی فقیه اطاعت کنند
اگر فرد لایقی که دارای شرایط رهبری باشد،بپاخاست و تشکیل حکومت داد، همان ولایتی را که حضرت رسول اکرم(ص) در امر اداره جامعه داشت دارا می باشد و بر همه ی مردم لازم است که از او اطاعت کنند.
این توهم که اختیارات حکومتی رسول اکرم(ص) بیشتر از حضرت امیر(ع) بود یا اختیارات حکومتی حضرت امیر(ع) بیش از فقیه است،باطل و غلط است. البته فضایل حضرت رسول اکرم(ص) بیش از همه عالم است و بعد از ایشان فضایل حضرت امیر(ع) از همه بیشتر است. لکن زیادی فضایل معنوی،اختیارات حکومتی را افزایش نمی دهد.
اختیارات ولی فقیه، همان اختیارات رسول الله است...
همان اختیارات و ولایتی را که حضرت رسول و دیگر ائمه صلوات الله علیهم در تدارک و بسیج سپاه ،تعیین ولات و استانداران ،گرفتن مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را برای حکومت فعلی قرار داده است،منتهی شخص معینی نیست،روی عنوان عالم عادل است...اینجا صحبت از مقام نیست، بلکه صحبت از وظیفه است