اهدای کارت نمایش شب آفتابی

باشروع سال تحصیلی و ورود دانشجویان جدید الورود،دفتر نهاد دانشکده های عمران ونقشه برداری اقدام به توزیع کارت های نمایش تئاتر شب آفتابی بین دانشجویان نموده که بااستقبال عزیزان غیردانشجو نیز مواجه گردید. 

حکم انتصاب

طی حکمی از حوزه ریاست نهادمرکز، حجت الاسلام و المسلمین فضلعلی (مسئول نهاد دانشگاه خواجه نصیر) به عنوان نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در شورای انظباطی دانشجویی وزارت علوم،معرفی گردید.

برخی از فعالیتهای نهاد رهبری 

در دانشگاه

چند توصیه اخلاقی از حضرت آیت الله بهجت

۱- بعضی گمان می کنند که ما از ترک معصیت عبور کرده ایم!! غافلند از اینکه معصیت، اختصاص به کبائر معروفه ندارد، بلکه اصرار بر صغائر هم، کبیره است؛ مثلاً نگاه تند به مطیع، برای تخویف، إیذاءِ محرم است؛ [و] تبسم به عاصی، برای تشویق، اعانت بر معصیت است. 

 

۲-کوچک و بزرگ باید بدانیم: راه یگانه برای سعادت دنیا و آخرت، بندگی خدای بزرگ است؛ و بندگی، در ترک معصیت است در اعتقادیات و عملیات.
آنچه را که دانستیم، عمل نماییم و آنچه را که ندانستیم، توقف و احتیاط نماییم تا معلوم شود، هرگز پشیمانی و خسارت، در ما راه نخواهد داشت؛ این عزم اگر در بنده، ثابت و راسخ باشد، خدای بزرگ، اولی به توفیق و یاری خواهد بود. 
 

۳- همه می دانند که « رساله عملیه» را باید بگیرند و بخوانند و بفهمند، و تطبیق عمل بر آن نمایند، و حلال و حرام را با آن تشخیص بدهند؛ و همچنین مدارک شرعیه [را] اگر اهل استنباط باشند؛ پس نمی توانند بگویند:
« ما نمی دانیم چه بکنیم و چه نکنیم. »

طرح شیطانی

انالله و انا الیه راجعون 

اللهم عجل لولیک الفرج 

ما مسلمانان اهانت صهیونیست های آمریکایی به ساحت مقدس قرآن را محکوم می نماییم.

این جنایت در کمال آرامش و بدون برخورد پلیس درکشوری که به عنوان شیطان بزرگ می شناسیم، اگرچه دور از ذهن نیست اما باعث جریحه دار شدن قلب تک تک مسلمانان گردید.

قرآن سوزی به عنوان طرحی شیطانی و احمقانه، فتنه ای است که در نهایت گریبان آمریکا و غرب را خواهد گرفت .

مسابقه قرآنی نورالهدی

مسابقه در دو رشته شامل رشته سه جزء ( اجزای نهم ، دهم و یازدهم قرآن کریم) و رشته یک جزء ( جزء نهم قرآن کریم) و بر اساس تفسیر نمونه می‌باشد .

2- ثبت نام از تاریخ (20/5/89) الی ( 20/7/89) از طریق سایت www.telavat.com انجام می‌پذیرد .


3- زمان برگزاری آزمون جمعه (21/8/89) ساعت 9 صبح می‌باشد .


4- کارت شرکت در آزمون ثبت نام شدگان از 15/8/89 لغایت 20/8/89 از طریق این سایت قابل دریافت است



جوایز شامل کمک هزینه سفر به عمره مفرده ، کمک هزینه عتبات، کمک هزینه مشهد مقدس میباشد.

شب قدر از نظر امام سجاد(ع)

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

 إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِی لَیلَةِالْقَدْرِ(۱) وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیلَةُ الْقَدْرِ (۲) لَیلَةُ الْقَدْرِخَیرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْر 

ٍ(۳) تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَابِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ (۴) سَلَامٌ هِی حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ (۵) 

 

 

امام سجاد(ع)در فرازهایی از دعای چهل‌وپنجم صحیفه سجادیه می‌فرمایند  

(ترجمه از علی شیروانی):

* ثم فضّل للیةً واحدةً من لیالیه (لیالی شهر رمضان) علی لیالی الف شهر، و سمّاها لیلة‌القدر، تنزّل الملائکة والروح فیها باذن ربهم من کل امر سلامٌ، دائم البرکة الی طلوع الفجر علی من یشآء دائم من عباده بما احکم من قضائه.
ـ آنگاه یکی از شب‌های آن (شب‌های ماه رمضان) را بر شب‌های هزار ماه برتری بخشید، و آن را شب قدر نام نهاد، که فرشتگاه و روح در آن شب به فرمان پروردگارشان برای هر امری فرود می‌آیند، شبی که در آن به خاطر حکمی که لازم‌الاجرا نموده، تا سپیده دم بر بندگانش سلامت و برکت مستدام جاری است.

* اللّهمّ وأنت جعلت من صفایا تلک الوظایف، وخصائص تلک الفروض شهر رمضان الذی اختصصته من سائر الشهور، وتخیّرته من جمیع الازمنة الدّهور، واثرته علی کل اوقات السّنة بمآ انزلت فیه من القرآن والنور، وضاعفت فیه من الایمان، وفرضت فیه من الصیام، ورغّبت فیه من القیام، واجللت فیه (فی شهر رمضان) من لیلة القدر التی هی خیر من الف شهر.
ـ بارخدایا، تو ماه رمضان را در زمره خالص‌ترین آن وظایف، و برگزیده‌ترین آن واجبات قرار دادی، ماهی که به دیگر ماه‌ها امتیاز دادی، و از میان همه زمان‌ها و دوره‌ها آن را انتخاب فرمودی، و آن را بر همه اوقات سال برگزیدی، از آن روی که قرآن و نور را در آن فرو فرستادی، و ایمان را در آن چند برابر نمودی، روزه‌داری را در آن واجب ساختی، و بندگان را در آن به قیام برای عبادت تشویق کردی، و شب قدر خود را که از هزار ماه برتر است در آن (در ماه رمضان) تجلیل کردی.

* السلام علیک (علی شهر رمضان) و علی لیلة القدر التی هی خیر من الف شهر.
ـ سلام بر تو (بر ماه رمضان) و بر شب قدر که از هزار ماه برتر است.