برگزاری نمایشگاه کتاب

به منظورترویج فرهنگ کتابخوانی وپرکردن فرصتهای دانشجویی نمایشگاه کتابی به مدت10روزدردانشکده عمران برگزارشدکه بااستقبال دانشجویان مواجه گردید. 

مراسم شهادت امام محمدباقر(ع)

به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع)پنجمین امام همام مراسم مصیبت خوانی بعدازنمازظهروعصردرنمازخانه دانشکده عمران ونقشه برداری تشگیل گردید.دراین مراسم یکی ازدانشجویان به مرثیه خوانی پرداختند.

مراسم بزرگداشت ولادت امام هادی(ع) و عید غیر خم

به مناسبت اعیاد در پیش رو مراسم سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جعفر پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دانشکده عمران ونقشه برداری برگزار خواهد شد. 

زمان: 2 شنبه 1/9/89 بعد از نماز عصر

مکان:نمازخانه دانشکده عمران و نقشه برداری

جشن بزرگ عید غدیر

به مناسبت بزرگداشت عید الله اکبر عید غدیر خم  و ولادت امام هادی (ع)مراسم جشنی ویزه اساتید، دانشجویان وهمکاران عزیز برگزار خواهد شد. 

در این مراسم برنامه های متنوعی از جمله : 

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی 

شعر خوانی شاعر معاصر جناب آقای صابر خراسانی ، موسیقی و... تدارک دیده شده است 

زمان: دوشنبه 1/9/89 از ساعت 13 الی 30/15

مکان: آمفی تئاتر دانشکده علوم

گزارش ایسنا از مناظره هدفمندکردن یارانه‌ها

پژویان: به جز سخنگوی دولت کسی درباره طرح حرف نزند مصباحی مقدم: هیچ کس نمی‌تواند اجرای طرح را متوقف کند

غلامرضا مصباحی‌مقدم و جمشید پژویان امروز۲۴/۸/۸۹ در دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها با یکدیگر به مناظره پرداختند.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ابتدای این جلسه مصباحی مقدم با تاکید براین که مهمترین هدف از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مدیریت مصرف انرژی، افزایش بهره‌وری، اصلاح ساختارهای تولیدی مبتنی بر انرژی با قیمت واقعی و توزیع عادلانه منابع است،‌ گفت:‌ انرژی ارزان هم اکنون هم در بخش تولید و هم در بخش مصرف خانوار به صورت بی حساب و کتاب مصرف می‌شود که قطعا بدترین روش ممکن است.

 

وی با بیان این که راه‌های دیگری برای اصلاح مصرف انرژی در کشور اعمال شده اما هیچ کدام جواب مناسبی نداده است،‌ افزود:‌ در حال حاضر واقعی شدن قیمت‌ها می‌تواند بهترین راه برای اصلاح وضعیت موجود باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که انرژی ارزان قیمت باعث شده ما در تولید به سمت فن‌آوری‌های نو نرویم، گفت:‌ به همین دلیل تولیدات داخلی قابل رقابت با تولیدات کشورهای پیشرفته نیست. در حال حاضر یارانه در کشور ما بیشتر به ثروتمندان می‌رسد در حالی که باید هدف اصلی یارانه قشر ضعیف جامعه باشد.

 

او با تاکید براین که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌های انقلاب اقتصادی کشور است، درباره آثار تورمی اجرای این قانون گفت: اگر معتقدیم که یارانه‌ها باید هدفمند شود تورم ناشی از آن را نیز باید بپذیریم چون این تورم آثار مبارکی دارد البته واقعیت این است که باید کارها طوری مدیریت شود تا حداقل تورم بوجود بیاید.

 

استاد دانشگاه امام صادق (ع) با بیان این که تورم ناشی از هزینه و اصلاح قیمت‌ها در تولید و حمل ونقل به وجود می‌آید اما این تورم قابل تحمل است در حالی که نگرانی اصلی بر سر انتظارات تورمی است. یعنی همان چیزی که سال‌ها پس از افزایش سالانه قیمت بنزین در سایر کالاها دیده می‌شد.

 

مصباحی‌مقدم ادامه داد:‌ البته دولت در این زمینه مشکل را خوب شناخته و مهم کیفیت اجراست. یکی از نکاتی که درباره آن تصمیماتی گرفته شده این است که افزایش قیمت انرژی برای تولیدکنندگان به صورت جبران خسارت دیده شود، بنابراین از‌ آن‌ها تعهد گرفته می‌شود که قیمت کالا پس از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی نباید تغییر کند.

 

در ادامه‌ این نشست رییس شورای رقابت با انتقاد از این‌که هر اقدام اقتصادی یا غیر اقتصادی در کشور با واکنش‌های منفی عده‌ای مواجه می‌شود گفت: متاسفیم که در این کشور هر گام مثبتی برداشته می‌شود ده‌ها عامل تخریبی در کنارش بوجود می‌آید.

 

به گزارش ایسنا، جمشید پژویان با بیان این که 40 سال پیش قیمت حامل‌های انرژی در بسیاری از کشورها چندین برابر افزایش یافت، گفت:‌نتیجه این اقدام این بود که اتومبیل‌های دارای مصرف بنزین 30 لیتر در صد کیلومتر به اتومبیل‌های با مصرف سه لیتر در صد کیلومتر تبدیل شد.

 

وی با بیان این که اصلاح قیمت حامل‌های انرژی رونق اقتصادی در کشورهای پیشرفته امروزی را موجب شد، ادامه داد: من از برخی از گزارش‌ها و حرف‌ها که مردم را از این اقدام می‌ترساند تاسف می‌خورم اتفاقی قرار نیست بیفتد. قیمت حامل‌ها بهینه می‌شود و هیچ دلیلی هم برای ایجاد تورم پس از آن وجود ندارد.

 

استاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این که اصلاح قیمت حامل‌های انرژی باعث می‌شود همه افراد جامعه برای جلوگیری از هدر رفت انرژی اقدام کنند، گفت:‌ من حتی با این که دولت برای مصرف انرژی به صنایع یارانه بدهد کاملا مخالفم و امیدوارم دولت آقای احمدی‌نژاد مثل دولت‌های قبل تحت تاثیر سیاست افراد بدون دانش این کار را ادامه ندهد.

 

او با بیان این که باید یارانه صنایع بابت استهلاک و خرید تجهیزات جدید با مصرف انرژی کمتر به آن ها پرداخت شود، گفت:‌سال‌ها پیش غرب دستگاه‌هایی را اختراع کرده که مصرف انرژی آن‌ها بسیار کمتر است و در حال حاضر کار ما این است که آن‌ها را بخریم. ضمن این که من تصور می‌کنم در این بخش هر چه فشار بیشتر باشد کار سریع‌تر انجام می‌شود.

 

پژویان با انتقاد از نمایندگان مجلس که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را پنج ساله‌ در نظر گرفتند، گفت:‌ انتظار من در زمان بررسی این طرح از مجلس این بود که بگوید هر چه سریع‌تر این اقدام صورت بگیرد.

ادامه مطلب ...

مناظره مصباحی‌مقدم و پژویان درباره هدفمندکردن یارانه‌ها

خبرگزاری فارس - ساعت 12:29 - 14/8/1389
خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای رقابت در خصوص طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی مناظره می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مناظره‌ای با موضوع بررسی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

در مناظره مذکور که ساعت 13 دوشنبه 24 آبان در دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمشید پژویان رئیس شورای رقابت حضور دارند.

برگزاری نمایشگاه در سالروز ازدواج حضرت علی{ع} وحضرت زهرا{ع}

بهمباسبت سالروز ازدواج اسمانی امیرالمومنین علی{ع}ودخت نبی{ص}حضرت زهرا{ع} نمایشگاهی با موضوع ازدواج به همراه عرضه محصولان فرهنگی از تاریخ ۸/۱۷ لغایت ۸/۱۸ در دانشکده علوم برگزار می گردد.