تقدیرازدست اندرکاران زیارت عاشورا

درسالروز وفات حضرت معصومه(ع)ودرآخرین مراسم زیارت عاشورا سال ۸۹درنمازخانه دانشکده عمران ونقشه برداری ُدفترنهاد اقدام به اهداء جوایزی به بانیان زیارت عاشورا نمودکه بااستقبال حاضرین مواجه گردید. 

عید نوروز در احادیث

نوروز 

 کلینى (م‏329ق) در «الکافى» چنین روایت مى کند:
ابراهیم کرخى مى گوید: از امام صادق(ع) پرسیدم که: شخصى مزرعه اى دارد. روز مهرگان یا نوروز، هدایایى به او داده مى شود و قصد تقرّب جُستن به وى را ندارند [آیا بپذیرد؟ ]. فرمود: آیا نمازگزار هستند؟ گفتم: آرى. فرمود: باید هدیه آنان را بپذیرد و تلافى کند. به درستى که رسول خدا فرمود: اگر برایم ران بُزى هدیه آورند، مى پذیرم و این، جزو دیندارى است و اگر کافر یا منافقى ران گاو یا گوسفندى برایم هدیه آورد، نخواهم پذیرفت و این هم جزو دیندارى است. خداوند، خوراک و دستاورد مشرک و منافق را براى ما روا نداشته است.   

 شیخ طوسى (م‏460ق) در «مصباح المتهجّد» چنین آورده است:

امام صادق(ع) در روز نوروز فرمود: هنگامى که نووز شد، غسل کن و لباس پاکیزه بپوش و خودت را خوشبو ساز و آن روز را روزه بدار. پس هنگامى که نماز ظهر و عصر و نافله هاى آن را به جاى آوردى، نمازى چهار رکعتى بگزار که در رکعت اوّل آن، سوره حمد و ده مرتبه سوره قدر را مى خوانى. در رکعت دوم آن، سوره حمد و ده مرتبه سوره کافرون را مى خوانى. در رکعت سوم آن، سوره حمد و ده مرتبه سوره توحید را مى خوانى و در رکعت چهارم، سوره حمد را با سوره هاى فلق و ناس. پس از نماز هم سجده شکر مى گزارى و دعا مى کنى.     

 

 از آنچه در فضلیت نوروزْ روایت شده و گفته ما را تأیید مى کند، حدیثى است که علامه سید بهاءالدین على بن عبد الحمید، با سند خود از مُعلّى بن خُنیس نقل کرده است که: روز نوروز، همان روز است که پیامبر(ص) در غدیرخم براى امیرالمؤمنین(ع) بیعت گرفت و مسلمانان به ولایت وى اقرار کردند. خوشا به حال آنان که به این بیعت، استوار ماندند و واى بر آنان که آن را شکستند. و این، همان روزى است که پیامبر(ص) على(ع) را به منطقه جنّیان روانه ساخت و از آنان عهد و پیمان گرفت. و همان روز است که على(ع) بر نهروانیان پیروز شد و ذوالثدیه (صاحب پستان) را به قتل رساند. و همان روز است که قائم ما و صاحبان حکومت، ظهور مى کنند و خداوند، او را بر دجّالْ پیروز مى گرداند و دجّال را در زباله دان کوفه به دار مى آویزد. ما در هر نوروز، امید فرج داریم؛ چرا که نوروز، از ایّام ماست که پارسیانْ آن را پاس داشتند و شما آن را تباه نمودید.

عرض تسلیت

دهم ربیع الثانی مصادف با وفات

کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) را به امت اسلامی وهمه شیفتگان آن حضرت تسلیت میگوئیم.

ثبت نام اردوی زیارتی مشهد مقدس

اردوی فرهنگی زیارتی منادی ظهور ویژه عموم دانشجویان دانشگاه ها برگزار می گردد. 

این برنامه شامل 14 دوره سفر زیارتی میباشد که هردوره 5 روزه میباشد.   

اولین دوره از 28 اسفند آغاز خواهد شد.

دانشجویان علاقه مند جهت ثبت نام به آدرس www.sabeghoon.org 

 مراجعه نمایند.

نرم افزار بانوی آزاده

نرم افزار بانوی آزاده با محتوای معرفی فمنیسم و کلیپ های از تبعیض غرب و مدعیان حمایت از حقوق زنان و برخی از سخنرانی های رهبر معظم انقلاب در دیدار با بانوان و همچنین فایل صوتی سخنرانی های استاد رحیم پور ازغدی - پناهیان و... در خصوص جایگاه زن در اسلام به مناسبت 8 مارس به همت دفتر نهاد و بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر تولید و در اختیار دانشجویان قرار گرفت. 

روابط سالم در محیط دانشگاه

سخنرانی سرکار خانم دکتر فردوسی پور در موضوع نقش  سلامت روح در روابط سالم  در محیط دانشگاه برگزار گردید. 

جلسه فوق روز2شنبه 16/12/89 در دانشکده عمران و نقشه برداری با حضور مسئولین دانشکده و استقبال دانشجویان برگزار شد.

 

دکتر فردوسی پور 

 

 

دانشکده عمران

اردوی قم- جمکران

اردوی قم - جمکران روز پنج شنبه ۱۲/۱۲/۸۹  ویژه دانشجویان ساکن در خوابگاه (خواهران) برگزار شد.