گزیده‌هایی از بیان آیت‌الله جوادی آملی(قدس الله سرّه)

  

 

چه کسانی در شب قدر نجات پیدا می‌کنند؟ 

  

 ملک سلیمان بر این محور بود که آن حضرت بامداد راه یک ماهه می رفت و شامگاه راه یک ماهه. دولتی که بر باد مستقر باشد اینقدر قدرت دارد که مسافر خود را در یک نیم روز به اندازه یک ماه راه ببرد. سالک خود را در پگاه یا شامگاه به اندازه یک ماه راه ببرد... اما دولت قرآن یک شبه ره صدساله می برد. این هزار ماه که در طی یک قرن در حدود هشتاد سال خلاصه می شود، دولت قرآن است.

جریان قدر و احیاء و گرامیداشت قرآن و بهره برداری از فضل لیله القدر جزء «دولت قرآن» است. و این دولت همواره مورد درخواست ماست و از ذات اقدس اله مسئلت می کنیم «نسئلک دوله ً کریمه ً تعزّبها السلام و أهله و تذ لّ بها النّفاق و أهله. و هنگام ظهور بقیه الله ارواحنا فداه، این دولت تجلی می کند. نموداری از دولت قرآن را ذات اقدس اله در دولت سلیمان و ملک سلیمان ذکر کرد. فرمود: گوشه ای از دولت الهی را به سلیمان داده ایم. ولی به شما صدها برابر خواهیم داد.

ادامه مطلب ...

شب قدر در نگاه علامه طباطبایى(ره)

  

شب قدر یعنى چه؟ 
مراد از قدر، تقدیر و اندازه‏گیرى است و شب قدر شب اندازه‏گیرى است و خداوند متعال دراین شب حوادث یک سال را تقدیر مى‏کند و زندگى، مرگ، رزق، سعادت و شقاوت انسانها و امورى ازاین قبیل را دراین شب مقدر مى‏گرداند.

ادامه مطلب ...

شرح و ترجمه دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان

شرح و ترجمه دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان
در نماز خانه دانشکده علوم

ادامه مطلب ...

حلقه های معارف در دانشکده علوم

شرح و بحث ((سوره لقمان))
بعد از نماز عصر
11 رمضان لغایت 18 رمضان
مکان: نماز خانه دانشکده

میلاد کریم اهل بیت علیه السلام

میلاد کریم سبزپوش آل فاطمه ، تنهاترین سردار لشکر حیدر و غریب شهر پیامبر (ص) مبارک باد
عالم را گشتم و مظلوم تر از امام حسن (ع) پیدا نکردم .  
 

ضیافت اندیشه استادان با حضور بیش از 100 نفر برگزار شد.

کارگاه دانش افزایی اساتید دانشگاه خواجه نصیر در موضوعات: اخلاق علمی و حرفه ای و تربیت اسلامی با حضور بیش از 100 نفر از اساتید از تاریخ 24 الی 29 تیر ماه  در دانشکده مکانیک برگزار شد. 

 

به گزارش سایت خبری خواجه نصیر در این دوره از کارگاه،ا ساتید حوزه و دانشگاه ؛ استاد حسن رحیم پور ازغدی، حجت الاسلام والمسلمین موسوی قمی، حجت الاسلام والمسلمین قافی،حجت السلام والمسلمین اسلامی در موضوعات فوق به بحث و تبادل و نظر پرداختند

.

همچنین فوق برنامه ای با حضور دکتر متکی (وزیر اسبق خارجه) در موضوع : بیداری اسلامی و وضعیت کشورهای منطقه خصوصا سوریه

و دکتر احمد توکلی(نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی) در موضوع : نقش تحریم ها بر وضعیت اقتصادی کشور برگزار شد.

لازم به ذکر است اختتامیه این دوره ضیافت اندیشه با حضور مسئولین دانشگاه و خانواده های اساتید شرکت کننده در کارگاه در مجتمع تفریحی- ورزشی شهید گرکانی برگزار گردید.