برگزاری کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در نمازخانه ساختمان مرکزی

به مناسبت هفته عفاف و حجاب کارگاه آموزشی با عنوان عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژیکی با حضور سرکار خانم دکتر زینب اختری عضو هیأت علمی و پژوهشگر دانشگاه بقیه الله و جمعی از کارمندان خانم دانشگاه مورخ 96/4/19 در نمازخانه ساختمان مرکزی برگزار گردید.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام دکتر طباطبایی مسئول محترم نهاد رهبری در دانشگاه  ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان بیان داشتند حجاب یک ضروری دین اسلام است و در همه ادیان توحیدی رعایت عفت و پوشش  به عنوان یک امر مهم دینی مورد توجه است. ایشان  اظهار داشتند گرایش به پوشش وعفاف یک گرایش فطری در میان زنان و مردان است اما میزان و شکل آن رابطه مستقیمی با اخلاق و فرهنگ جوامع داشته و دارد. در سرزمین‌های مختلف، انسان‌هایی که به ارزش‌های اخلاقی اعتقاد بیشتری داشته‌اند از پوشش کامل‌تر و متین‌تری استفاده کرده‌اند و هر قدر سطح ارزش‌های اخلاقی در آن جوامع پایین آمده، پوشش مردان و زنان نیز در سطح پایین‌تری قرار گرفته و شکل نامناسبی پیدا کرده است. 

در ادامه سرکار خانم دکتر اختری عفاف و حجاب را از منظر عملکرد بر مغز مورد بررسی قرار دادند. ساختار و عملکرد آمیگدال، تفاوت های زن و مرد در عملکرد و ساختار آمیگدال، تفاوتهای زن و مرد در حافظه هیجانی، پاسخ آمیگدال به تحریکات جنسی، تفاوت مرد و زن در پاسخ هیجانی به تحریکات جنسی بینایی، مهار هیجان جنسی بینایی در  اسلام، سیستم بویایی و ارتباط آن با رفتار هیجانی و جنسی، ارتباط حس بویایی با آمیگدال و نقش پیام هایی شیمیایی در رفتارهای جنسی  از جمله مباحثی بود که در این کارگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


لازم به ذکر است که همزمان با برگزاری این کارگاه نمایشگاه پوستر با عنوان «جواهرانه» که در آن سیر تاریخی حجاب را تحلیل و ارزیابی نموده است در طبقه دوم ساختمان مرکزی برپا گردید.


 همچنین نمایشگاه عرضه محصولات عفاف و حجاب(چادر، مانتو، مقنعه و...) با همکاری امور فرهنگی دانشگاه افتتاح گردید که این محصولات به مدت یک هفته با تخفیف ویژ ه ای به کارمندان عرضه خواهد شد.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد