شرح و ترجمه قرآن

بعد از اقامه نماز عصرترجمه و شرح آیات ۱۲ تا ۱۹ سوره اعراف توسط حجت السلام بنکدار ارائه گردید.

برگزاری مراسم کارگاه ازدواج دانشجویی

مراسم جشن و کارگاه ازدواج دانشجویی برای زوج های دانشجوی سال 90 به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی برگزار شد. این مراسم روز پنج شنبه 28 دی ساعت 9 تا 14 در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم  دانشگاه برگزار شد. بر این اساس در این مراسم کارگاه کلیدهای خوشبختی با سخنرانی حجت الاسلام فضلعلی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و کارگاه بهداشت خانواده با سخنرانی دکتر علی رزاقی برگزار شد. در پایان بعد از نماز جماعت و صرف ناهار هدایای مزدوجین به آنها اهداء شد.
 

 

ادامه مطلب ...

جلسه قرائت قرآن و شرح و ترجمه

دراین هفته آیات قرآن هر روز یک صفحه بصورت جمعی تلاوت و ثواب آنرا بروح مقدس حضرت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام تقدیم گردید و در پایان هر قرائت روزانه شرح وترجمه مختصری از آیات برگزیده ارائه گردید.

ترجمه و شرح رساله حقوق امام سجاد علیه السلام

در روز دوشنبه پس از قرائت قرآن و هدیه به روح مطهر امام رضا علیه السلام به ترجمه و شرح فرازی از رساله حقوق امام سجاد علیه السلام در خصوص حق زبان و وظائف انسان در قبال آن توسط حجت الاسلام بنکدار توضیح داده شد. 

سخنرانی مسئول محترم نهاد رهبری در دانشگاه

به مناسبت 28 صفر سالروز شهادت رسول اکرم(ص) و امام مجتبی (ع) و حضرت رضا (ع) مجلس بزرگداشتی روز چهارشنبه 20/10/91 بعد از نماز عصر در نمازخانه دانشکدۀ عمران و نقشه برداری برگزار گردید در این مراسم مسئول محترم نهاد رهبری دانشگاه حاج آقای فضلعلی پیرامون شهادت پیامبر(ص) و امام مجتبی (ع) و ویژگیهای اخلاقی آن دو بزرگوار مطالبی ایراد نموده و در پایان همگی شرکت کنندگان از سفرۀ اکرام آنان بهره مند شدند. 

 

   

 

  

ادامه مطلب ...

قرائت و ترجمه و تفسیر قرآن

در روز اول ماه ربیع پس از نماز عصر در نماز خانۀ دانشکدۀ عمران و نقشه برداری صفحه ای از قرآن کریم توسط یکی از دانشجویان قرائت گردید و حاج آقا عظیمی به ترجمه و تفسیر آن پرداختند، این آیات از سورۀ اعراف انتخاب شده و به ایرادات اهل مکه به پیامبر (ص) و پاسخ آن حضرت به آنان می پردازد.