فاتح ژنو با افتخار بازگشت

شب گذشته ساعاتی پس از سخنرانی پرشور احمدی‌نژاد در اجلاس ژنو بود که پیامک‌های دانشجویان حامی رئیس‌جمهور برای اعلام مراسم استقبال خودجوش از وی دست به دست شد.

همین 2، 3 ساعت اما کافی بود برای اینکه صدها تن از جوانان و دانشجویان، صبح زود یک روز میان هفته خود را با استقبال از مردی آغاز کنند که سی.ان.ان به وی لقب فاتح ژنو را داده است.

 احمدی‌نژاد حدود ساعت 6:40 صبح از پاویون جمهوری فرودگاه مهرآباد، پیاده وارد حلقه پرشور دانشجویان شد و سپس

به منظور ایراد سخنان کوتاه خود به بالای ماشین رفت.

"گفته بودند با حضور احمدی‌نژاد در اجلاس شرکت نمی‌کنیم، اما از این به بعد به کوری چشم دشمنان در تمام اجلاس‌های جهانی شرکت خواهم کرد." رئیس‌جمهور کشورمان در جمع استقبال کنندگان ضمن تشکر از آنان اظهار داشت: شرایط جهان به سرعت به نفع ارزش‌های الهی و ملت‌ها در حال تغییر است، در حالی که بیش از 50 سال برخی کشورهای استکباری با شعارهای دروغین تحمل مخالف، تلورانس، تامل و آزادی بیان و از این دست حرف‌های بی‌اساس خود را بر دنیا تحمیل کردند.

وی ادامه داد: این‌ها با سیاست‌های استعماری خود به حیثیت ملت‌ها و ارزش‌های الهی توهین می‌کردند و از طرف دیگر مردم را به پایبندی به آزادی بیان دعوت کردند، اما دیدیم که همان‌ها در اجلاس ژنو که خود طراحی کرده بودند حاضر به شنیدن صدای مخالف نشدند.

رئیس‌جمهور کشورمان افزود: این‌ها ژست اندیشه سرمایه‌داری غربی و لیبرالیسم است و وقتی که بنده با یکی از مسئولان برگزارکننده اجلاس صحبت می‌کردم به من می‌گفتند شرایط دنیا در حال عوض شدن است و شما امروز کمی نرم صحبت کنید و ما نیز در قطعنامه خود سعی داریم تا رژیم صهیونیستی را معادل نژادپرستی نشان ندهیم، اما به آنها گفتم یعنی توقع دارید از جنایت‌های صورت گرفته در حق مردم غزه اشغال و جنایت در حق مردم لبنان و عراق چیزی نگویم.