آیت الله سبحانی:دانشجویان قلب پاک و بی‌آلایشی دارند

آیت الله سبحانی گفت: برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ابتدا باید متون درسی اصلاح شود.

معظم له پنج‌شنبه شب در دیدار کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی اظهارداشت: برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ابتدا باید متون درسی اصلاح شود.

وی با بیان اینکه تمامی علوم می‌تواند در مسیر شناخت خدا و عبودیت قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: در این میان علوم انسانی که مستقیم با اندیشه و تفکر دانشجویان مرتبط است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: با توجه به حضور 2 میلیون دانشجو در عرصه علوم انسانی متون درسی و اساتید دانشگاه‌ها بسیار مهم و حساس است.

آیت‌الله سبحانی گفت: در دانشگاه‌ها همه مکاتب غربی تدریس می‌شود اما در کنار آنها نقدی وجود ندارد و این بسیار خطرناک است.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم اظهارداشت: دانشجویان قلب پاک و بی‌آلایشی دارند و مطمئنا تدریس علوم انسانی که منشأ غربی دارد در او اثر‌گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه چه لزومی دارد همه مکاتب فلسفی غربی در دانشگاه‌ها تدریس شود، خاطرنشان کرد: این واحدهای درسی برای دانشجویان نه مایه تحول می‌شود و نه نان شب، بنابراین در دانشگاه باید تنها برخی مکاتب فیلسوفان معروف غربی بحث و بررسی شود که البته استاد آن درس نیز کاملا مسلط و لایق باشد.

این مرجع تقلید همچنین تصریح کرد: اساتید علوم انسانی که فلسفه‌های غربی را تدریس می‌کنند باید با اعتقاد به خدا و مکتب والای اسلام آنها را برای دانشجویان تکمیل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: مادامی که در دانشگاه اختلاف باشد تقوا در آن راهی ندارد و این مسئله برای کشور و مراکز دینی هم صدق می‌کند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ضرورت جداسازی دختران و پسران در دانشگاه‌ها گفت: جوانی که وارد دانشگاه می‌شود آمادگی آلوده شدن را دارد و از عصمت یوسفی هم بی‌بهره است.

وی با بیان اینکه این جداسازی حتی در کشورهای غربی نیز آزمایش شده و جواب داده است، خاطرنشان کرد: هزینه کردن برای انجام این کارها بسیار خوب و پسندیده است و بر افزایش قدرت علمی دانشجویان بی‌تردید تأثیرگذار خواهد بود.  

این سخناان در حالی است که مهرماه سال گذشته نیز ایشان مطالبی در خصوص  ضرورت تفکیک دختر و پسر در دانشگاه مطرح کرده بودند که در زیر می آید 

 

آیت الله سبحانی: ضرورت تفکیک دختر و پسر در دانشگاه

                                                                              ۱۸ مهر ۱۳۸۷  

این مرجع تقلید هم‌چنین به طرح تفکیک دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: ‌این تفکیک با وجود هزینه‌هایی که در بر دارد، امری لازم و ضروری و موثر در تقوا است.

آیت الله سبحانی با اشاره به طرح تفکیک دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه گفت:‌ گرچه تفکیک دانشجویان در دانشگاه برای ما هزینه دارد، ولی امری لازم و ضروری است.   

به گزارش ایسنا، رییس موسسه امام صادق،‌ در دیدار عبدلله جاسبی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد گره کور اسلامی بودن دانشگاه‌ها را در نظام پیشین حل کرد. 

وی بر جدی گرفتن مسئله بومی‌سازی دانشگاه تاکید کرد و گفت:‌ اجرای طرح بومی‌سازی دانشجو، باعث حفظ عفاف و حجاب می‌شود و این مسئله باید به صورت دستور العمل و بخشنامه درآمده و دانشگاه‌ها موظف به پذیرش دانشجویان ساکن در آن محل شوند.   

این مرجع تقلید هم‌چنین به طرح تفکیک دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: ‌این تفکیک با وجود هزینه‌هایی که در بر دارد، امری لازم و ضروری و موثر در تقوا است.

وی میزان بالای طلاق در جامعه امروز را معلول آشنایی زن و مرد در دانشگاه دانست و گفت:‌ اگر ازدواج‌های امروز منجر به طلاق می‌شود به دلیل آشنایی زن و مرد در خیابان یا دانشگاه است در حالی که ازدواج به طریق سنتی و قدیمی استحکام بیش‌تری دارد.     

سبحانی بر نظارت بر خوابگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید نظارت بیش‌تری بر خوابگاه‌ها صورت گیرد.وی در پایان هم‌چنین بر جذب اساتید طلاب برای تدریس دروسی مانند معارف اسلامی تاکید کرد.