مسلمان شدن دانشمند مسیحی به دست امام موسی کاظم(ع)

شیخ صدوق ازقول هشام بن حکم روایت کرده‌ است: یکی از دانشمندان و روحانیون بزرگ مسیحیان به نام بُرَیهَه هفتاد سال در آئین مسیحیان بود. او در جستجوی اسلام و جویای حقّ و اسلام بود و در میان هر فرقه و گروهی وارد می‌شد، گفتار و عقائد آنها را بررسی می‌کرد، ولی چیزی از حقّ به دست نمی‌آورد، به آنها می‌گفت: اگر رهبران شما بر حق باشند،

ادامه مطلب ...

حضور با شکوه مردم در حمایت از ولایت

قلیل فریب خوردگان و معاندینی که حتی حریم اهل بیت(علیهم السلام) را هم  نگه نداشتند و در ظهر عاشورا اقدام به هتاکی و ساختارشکنی و تخریب اموال عمومی و در برخی نقاط رقص پایکوبی کردند(تصاویر آن موجود است) باپاسخ میلیونی مردم در سراسر کشور در عصر ۴شنبه ۹/۱۰/۸۸ مواجه شدند که خواستار برخورد قاطع با سران فتنه و حرمت شکنان عاشورای حسینی بودند    

بیانیه محکوم کردن حرمت‌شکنی عاشورای حسینی

 حضور شکوهمند ملت بزرگ ایران در عاشورای حسینی بار دیگر عزت حسینی و آزادگی این رهروان اباعبدالله(ع) را در صحنه جهانی به نمایش گذاشت و ندای هیهات مناالذله عزاداران، آینده را روشن‌تر ساخت که مسلمانان آزاده جز به ولایت خدا گردن نخواهند نهاد و دست رد بر ولایت طاغوتیان خواهند زد و بر دل خود هیچ ترسی جز خوف خدا را راه نداده و بی‌امان با یزیدیان کفر پیشه و دین‌فروشان بی‌مقدار به مبارزه مقدس خویش ادامه خواهند داد.

 این صدای رسا که سال‌هاست خواب راحت از مستکبران عالم ربوده و نقشه‌های موذیانه آن‌ها را نقش بر آب کرده است، آن‌ها را به فکر انداخت تا حرمت این روز عزیز را با ایادی قلیل خود به چالش کشند و با شعارهایی که عمق نفرت آن‌ها را از اسلام ناب و ولایت نمایان می‌ساخت احساسات مردم عزادار را جریحه‌دار کنند غافل از آنکه این ملت رشید، بزرگی و عزت خود را وامدار راه اباعبدالله و پیروی از ولایت می‌دانند که مردمان عصر امام حسین(ع) از آن غفلت کردند و آن جامه ذلت را به تن نمودند.جای بسی تأسف است که اتفاقات روز عاشورا در تهران از سوی کسانی حمایت و سازماندهی گردید که قدر و منزلت سابق خود را مدیون این هیئت‌ها و عزاداران هستند ولیکن در کمال ناباوری همان عزاداران حسینی مورد حمله و غارت این جماعت غافل قرار گرفتند و زن و مرد و پیر و جوان از توهین آن‌ها مصون نماندند.

در بیانیه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید شده است: در این اوضاع و شرایط با تأسی به فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر حاکمیت قانون بر جامعه، لازم است مسئولان ذیربط به وظایف قانونی خود در مقابل این حرمت‌شکنان و هتاکان و معترضان به جان و مال مردم عمل نمایند.بی‌تردید ملت شریف ایران با ملاحظه حمایت‌های همه جانبه کاخ سفید از این گروه شورشگر و رهبران داخلی آن که ماههاست با اغماض و بزرگواری مقام معظم رهبری و ملت ایران در برابر زیاده خواهی‌ها و قانون‌ستیزی آنان روبرو بودند، در پشتیبانی از مسئولین قوه قضائیه و انتظامی کوتاهی نخواهند کرد و مسلماً راه رشد و بالندگی کشور خصوصاً فضاهای دانشگاهی و علمی در گرو امنیت و آسایش جامعه محقق خواهد گردید.

اهمیت ولایت فقیه در کلام فقها

آیت الله العظمی بروجردی : 

 اگر کسی ولایت فقیه را مردود بداند،نه تنها منکر فقه تشیع بلکه منکر  ضروری فقه اسلام است. 

امام خمینی: 

همه اختیاراتی که برای پیامبراکرم(صلی الله علیه و اله) و امام (علیه السلام) است، از اموری که به حکومت و سیاست باز می گردد، برای ولی فقیه نیز ثابت می باشد. 

آیت الله العظمی زین الدین عاملی (شهید دوم): 

در زمان غیبت، از جانب امام (علیه السلام) شخص فقیه دارای اذن است. 

آیت الله شهید دستغیب: 

مخالفت با ولایت فقیه ، مخالفت با امام زمان (علیه السلام) است. 

آیت الله جوادی آملی: 

در حکومتی که بر اساس ولایت فقیه باشد،فقیه جامع الشرایط نائب امام عصر (علیه السلام) است. 

آیت الله صافی گلپایگانی: 

ولایت فقیه مورد اتفاق همه علماء است و کسانی که در آن تردید دارند در حدود و اختیارات آن است نه در اصل ولایت فقیه.

هر چشمى در روز قیامت گریان است مگر

نقل است که مرجع بزرگ شیعه مرحوم آیة ا... العظمى بروجردى در سن نود سالگى داراى چشمانى سالم بودند که بدون عینک خطوط ریز را هم مى خواندند و مى فرمودند: این نعمت را مرهون وجود مبارک حضرت ابى عبدالله الحسین (ع) هستم : و قضیه را چنین نقل مى فرمودند: در یکى از سالها در بروجرد بودم، به چشم درد عجیبى مبتلا شدم که بسیار مرا نگران ساخته بود . معالجه پزشکان فایده اى نکرد و درد چشم هر روز بیشتر و ناراحتى من افزونتر مى گردید، تااینکه ایام محرم شد. در ایام محرم آیة الله فقید ، دهه اول را روضه داشتند و دسته هاى مختلف هم در این عزادارى شرکت مى کردند . یکى از دسته هایى که روز عاشورا به خانه آقا وارد شده بود، «هیئت گِلگیرها» است که نوعاً سادات و اهل علم و محترمین هستند، در حالى که هر یک حوله سفیدى به کمر بسته اند، سر و سینه خود را گل آلود کرده و بطور بسیار رقت بار و مهیج و در عین حال با سوز و گداز فراوان و ذکرى جانسوز آن روز را تا ظهر عزادارى مى کنند . آقا فرمودند:«هنگامى که این دسته به خانه من آمدند و وضع مجلس با ورود این هیئت هیجان عجیبى به خود گرفته بود من هم در گوشه اى نشسته و آهسته آهسته اشک مى ریختم و در این بین هم مقدارى گل از روى پاى یکى از همین افراد گلگیر برداشته و بر روى چشمهاى ملتهب و ناراحتم کشیدم، و به برکت همین توسل، چشمانم خوب شد و امروز علاوه بر اینکه متبلا به درد چشم نشدم، از نعمت بینایى کامل برخوردارم، و به برکت حضرت امام حسین (ع) احتیاج به عینک هم ندارم». با اینکه همه قواى جسمانى ایشان تحلیل رفته بود با این وجود تا آخرین ساعات زندگانى از بینایى کامل برخوردار بودند.                                                                                          

 رسول اکرم (ص) به فاطمه زهرا (س) فرمود: «هر چشمى در روز قیامت گریان است مگر چشمى که براى مصائب حسین (ع) گریه کرده باشد، چنین کسى در قیامت خندان و شادان به نعمت هاى بهشتى است.

عاشورا در نظر دیگران

مهاتما گاندى (رهبر استقلال هند) : من زندگى امام حسین،آن شهید بزرگ اسلام رابدقت‏خوانده‏ام و توجه کافى به صفحات کربلا نموده‏ام و بر من روشن شده است‏که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستى از سرمشق امام حسین‏ ‏پیروى کند.

محمد على جناح (قاعد اعظم پاکستان) : هیچ نمونه‏اى از شجاعت،بهتر از آنکه امام‏حسین از لحاظ فداکارى و تهور نشان داد در عالم پیدا نمى‏شود.به عقیده من تمام‏مسلمین باید از سرمشق این شهیدى که خود را در سرزمین عراق قربان کردپیروى نمایند.                                                

  چارلز دیکنز (نویسنده معروف انگلیسى) : اگر منظور امام حسین جنگ در راه‏خواسته‏هاى دنیایى بود،من نمى‏فهمم چرا خواهران و زنان و اطفالش به همراه اوبودند؟ پس عقل چنین حکم مى‏نماید که او فقط بخاطر اسلام، فداکارى خویش را انجام داد.                 

   توماس کارلایل(فیلسوف و مورخ انگلیسى) : بهترین درسى که از تراژدى کربلامى‏گیریم، اینست که حسین و یارانش ایمان استوار به خدا داشتند.آنها با عمل‏خود روشن کردند که تفوق عددى در جایى که حق با باطل روبرو مى‏شود اهمیت‏ندارد و پیروزى حسین با وجود اقلیتى که داشت،باعث‏شگفتى من است.

حجاب در قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم

 در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد         
یکی از این آیات، آیه 59 سوره احزاب است:« یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما»

(ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است).     
جلاب به معنای 

ادامه مطلب ...