حمایت دانشجویان از جوانان مصری

 دانشجوان دانشگاه‌های تهران با تجمع در لانه جاسوسی حمایت خود از اقدام انقلابی جوانان مصری در پایین کشیدن پرچم آمریکا را اعلام کردند.

دانشجویان تهرانی روزسه شنبه 29/6/90 در حمایت از اقدام دانشجویان مصری در پایین آوردن پرچم آمریکا از سر در دانشگاهی در قاهره با حضور خود در لانه جاسوسی آمریکا تجمع کردند.

شعارهایی همچون 'مرگ بر آمریکا'، 'مرگ بر اسرائیل'، 'یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا'، 'خیبر خیبر یا صهیون؛ جیش محمد قادمون'، 'لا شرقیه لا غربیه جمهوری الاسلامیه'، 'ما اهل کوفه نیستیم بی تفاوت بایستیم'، 'لا سنیه لا شیعیه؛ وحده وحده اسلامیه'، 'تنها راه سعادت پیروی از ولایت' و... زینت‌بخش این مراسم بود.

تجمع دانشجویی امروز پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران، مصر و فلسطین و پلاکاردهایی با مضامین سخنانی از رهبر معظم انقلاب درباره منطقه و بیداری ملت‌ها و انگیزه اصلی قیام‌های مردمی در دستان دانشجویان به چشم می‌خورد.


دانشجویان مصری هفته گذشته در اعتراض به مواضع رژیم صهیونیستی در برخورد خصمانه و قتل عام ملت مظلوم فلسیطن و کشتن چند سرباز مصری سفارت آن را به تسخیر خود در آوردند.

 

دانشجویان مصری همچنین در ادامه موج ضد استکباری و استقلال‌طلبانه خود طی چند روز گذشته پرچم دولت آمریکا را از سر دانشگاه آمریکایی در قاهره به پایین کشیدند و مخالفتشان با دخالت‌ دولت‌های غربی در امور این کشور را محکوم کردند.


در تجمع  دانشجویان تهرانی محمد نورایی از دانشگاه شاهد با اعلام این موضوع که حرکت جوانان مصری از سر شور و معرفت اسلامی است به پیروزی قطعی خود خواهد رسید، گفت: دنیا بداند قیام جوانان مسلمان بحرین، مصر، لیبی و دیگر کشورهای اسلامی خروش فریادی است که سکوتی ندارد و بیداری اسلامی است که به خاموشی نمی‌گراید.


وی افزود: آنهایی که فکر می‌کردند بتوانند فریاد خمینی کبیر را در پشت مرزها متوقف کنند امروز به لرزه افتاده‌اند چرا که صدای خمینی کبیر از آن سوی فرات به گوش می‌رسید. آنها فکر می‌کردند می‌توانند صدای جوانان انقلابی ایران را خاموش کنند، خون جوانان ایران تمدن بزرگ اسلامی را زیر پرچم ولایت بر پا خواهد کرد.


نورایی ادامه داد: می‌خواهند شور انقلابی  انقلابی جوانان مصری را با جنبش 26 ژوئن خواندنش معدودم نشان دهند، نمی‌دانند این حرکت‌ها ریشه در عمق تاریخ دارد و حاصل مجاهدت مجاهدان تاریخ است، نمی‌دانند امروز جوانان با عقبه بسیار محکم الهی وارد میدان شده‌اند.


وی با تأکید براینکه امپراطوری غرب سرنگون خواهد شد، گفت: مدیریت آینده جهان به دست جوانان انقلابی و اسلامی امت‌های اسلامی در زیر علم ولایت است.


نورایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در سال 2006 تغییر و تحولاتی در عهدنامه حقوق بشر ایجاد کردند و در همان سال جنگ‌های ناجوانمردانه 33 روزه بر علیه مردم لبنان را به راه انداختند. دنیا امروز دروغ بزرگ شیطان بزرگ را لمس کرده و به مدیریت او " نه " بزرگ گفته است.


وی گفت: امروز مردم مسلمان بحرین سکوت نخواهند کرد حتی اگر بدن آنها را قطعه قطعه کنند. این مردم پای آرمان‌های الهی و اسلامی خویش برای تمدن اسلامی از جان خود نیز می‌گذرند.


وی خطاب به جوانان مصری گفت: توصیه می‌کنیم به قیام خودشان ادامه دهند و جمهوری اسلامی ایران را سرلوحه خود قرار دهند و به جوانان کشورهای اسلامی عرض می‌کنم به این غافله بپیوندند تا مبادا روزی غبطه این ایام را بخورند.


به گزارش فارس، در ادامه این تجمع دانشجویی حضوری از دانشگاه امام صادق (ع) ضمن تبریک و شادباش گفتن به دانشجویان مصری بر این نکته تأکید کرد که جوانان ایرانی به جوانان مصری افتخار می‌کنند.


حضوری گفت: ما به جوانان مصری افتخار می‌کنیم، ما به 2 اقدام بزرگ جوانان مصری افتخار می‌کنیم، یکی حمله غرور آفرین به سفارت نامشروع و برپایه ظلم رژیم صهیونیستی و دیگری پایین کشیدن پرچم آمریکا.

 

وی ادامه داد: غرب زرورقی است که در درون آن جز استعمار چیزی دیده نمی‌شود.

 

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه امام صداق(ع) خطاب به رسانه‌های در خدمت استعمار و استکبار گفت: تحریف واقعیت و مخدوش کردن چهره‌های محبوب مردم تا کی ادامه خواهد داشت.


مراسم تجمع داشجویان تهرانی در حمایت از اقدام دانشجویان مصری در پایین آوردن پرچم آمریکا از سر در دانشگاهی در قاهره با قرائت بیانیه‌ای به 2 زبان فارسی و عربی ادامه یافت، در بیانیه بسیج دانشجویی در حمایت از اقدام انقلابی جوانان مصری در تسخیر سفارتخانه رژیم جعلی اسرائیل که توسط یکی از دانشجویان قرائت شد، آمده است:


" چند روز پیش از خبر شور آفرین تسخیر جاسوس خانه اسرائیل غاصب به دست جوانان مسلمان، غیور و بیدار مصری و صحنه‌های سوختن این سفارت بنا شده بر ظلم و جور در آتش خشم و غضب مردم و پاره شدن اسناد و مدارک این بنای ظلم در خیابان‌های قاهره نگذشت که خبری دیگر از مصر مخابره شد. این بار نه در محل جاسوسی سفارتخانه بلکه در محیط علمی و دانشگاهی.

 

پایین کشیدن پرچم کشور مستبد ایالات متحده آمریکا از سر در دانشگاه آمریکایی، نشان از آن دارد که ملت و به ویژه جوانان مصری راه خود را در ادامه انقلاب اسلامی و مردمی به درستی درک نموده‌اند.


جوانان دانشجوی مصری به زیرکی دریافته‌اند که سند استقلال آینده کشورشان در گرو آزادی از سلطه‌‌ دولت‌های استکباری چون آمریکا، انگلیس، فرانسه و ایادی استکباری‌شان است.


جوانان انقلابی دانسته‌اند که دانشگاه و محیط علمی که با هدف آمریکایی بنا نهاده شده است در نهایت حاصلی جز تسلیم شدن در برابر علوم مبتنی بر جهان بینی ماتریالیستی غربی و شست و شوی ذهنی اندیشمندانشان ندارد.


در این جا ما دانشجویان، برادران و حامیان شما در ایران اسلامی چند نکته را خطاب به جوانان و دانشجویان انقلابی مصر عرض می‌نمایم:


1- اکنون ملت مصر در آغاز آزمون بزرگ دیگری قرار گرفته است و آن مرحله پس از انقلاب است. حفظ انقلاب بر اساس آن چه اسلام عزیز از ما می‌خواهد و بنیان گذاردن حکومتی که بر اساس آموزه‌های قرآن و دستورات پیامبر اعظم، رسول ختمی مرتبت حضرت محمد (ص) و بنا کردن جامعه‌ای که در آن مردم سالاری دینی حرف اول را بزند کاری بس مهم و البته دشوار است. نقش اندیشمندان و علماء دینی مصر در کنار اساتید و دانشجویان آن کشور بسیار خطیر و مهم است. ما از مردم شجاع و مصر می‌خواهیم با دقت و مراقبت این مرحله را پشت سر بگذارند و در این راه از اتکال به آموزه‌های غرب و شرق و الگوی حکومت‌های غیر دینی به مانند لیبرال دموکراسی غربی و دموکراسی لائیم بپرهیزند.


2- هر انقلاب برای حفظ و استمرار خود به نیروهای مؤمن، مسلمان و متعهد به ارزش‌های آن انقلاب نیا دارد. آینده‌ی انقلاب مصر وابسته به نیروهایی است که هم اکنون در دانشگاه‌های آن کشور تربیت می‌گردند. تربیت مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و متناسب با اهداف انقلاب بزرگ و اسلامی مصر امری است که باید با دقت و ظرافت دنبال گردد. این سخن رهبر بزرگ و محبوب ما امام خمینی(ره) است اگر دانشگاه اصلاح شود، مملکت اصلاح می‌شود، حرکت اخیر دانشجویان در پایین کشیدن پرچم آمریکا نباید بدین جا ختم گردد و این حرکت باید تا نفی کامل نفوذ و سلطه‌ همه جانبه، به‌ویژه علمی نظام استکباری غربی در دانشگاه‌های مصر ادامه یابد.


3- حال که ملت مصر در 2 حرکت تاریخی گذشته خود یعنی حمله به سفارت نامشروع اسرائیل و پایین کشیدن پرچم آمریکا مشی ضد استکباری انقلاب اسلامی خویش را به رخ جهانیان کشیده است باید مراقب توطئه‌ها و مکر دشمنان در تغییر و تحریف این هدف مقدسش باشد و بدانید نفوذ در میان سردمداران و رهبرانتان از سوی استکبار به انواع حیله و نیرنگ در دستور کار دشمنان ما و شما قرار دارد هر چه تحقق وعده الهی در مقابل توطئه آنان حتمی است چرا که فرمود: و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین.


بدانید پیروزی از آن حزب الله است که و من یتول الله و رسوله و الذین آمنو فان حزب الله هم الغالبون. "


پس از قرائت فارسی و عربی این بیانیه اسدیان از قرارگاه بیداری اسلامی بیانیه دیگری را قرائت کرد، در این بیانیه آمده است: " نسیم آزادی در پرتو نور درخشان اسلام آغاز گردیده است و می‌رود که درخت پربار اسلام که در بهار زمستان 57 به رهبری حضرت روح الله (ره) در ایران ثمر داده بود در سایر مالک اسلامی به ثمر نشیند و دست خونین غرب و به خصوص آمریکایی جهانخوار را از منافع مسلمین کوتاه کند.


حکام مرتجع منطقه، آرامش از کف داده و در آغوش اربابان صهیونیست خود به لرز و گریه مشغولند که مبادا پایه‌های ستم و ظلمشان فرو بریزد.


انقلاب اسلامی که طنین پر برکتش از ایران شروع شده بود اینک پس از سال‌ها در مصر، یمن، لیبی و بحرین مظلوم دوباره امید آزادی مسلمین را زنده کرده است.


در این برهه حساس کنونی که اسلام به پیروزی بزرگ خویش نزدیک شده است، تسخیر لانه شیطانی اسرائیل غاصب در قاهره و به آتش کشیدن پرچم شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار در مکان سخنرانی اوباما نشانه دیگر از تداوم انقلاب حهانی اسلام می‌باشد که نشاندهند‌ه تأثیر عمیق انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خامنه‌ای به حرکت‌های اسلامی در منطقه است.


امید آن می‌رود که این حرکت‌های غرب ستیز ادامه یافته و تا پیروزی قریب الوقوع اسلام ادامه داشته باشد."


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشجویان دانشگاه‌های تهران که با حضور در لانه جاسوسی آمریکا تجمع و جشنی در حمایت از اقدام انقلابی دانشجویان مصری در پایین آوردن پرچم آمریکا از سر در دانشگاهی در قاهره صورت داده بودند، در اعتراض به دخالت کشورهای غربی در امور کشورهای منطقه پرچم آمریکا و رژیم صهیوینیستی را به آتش کشیدند.


دانشجویان همچنین با پرتاب سنگ به سمت ابلیسک آمریکایی نمادین و به آتش کشیدن آن مخالفت خود با سیاست‌های مداخله‌جویانه و استکباری نهادهای ماسونی و در رأس آن دولت آمریکا را اعلام داشتند.


در این تجمع دانشجویی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران خطاب به جهانیان حمایت خود از اقدام انقلابی جوانان مصری را با شعارهای 'الشعب یرید اسقاط النظام'، 'الموت لاسرائیل'، 'الموت لامریکا'، 'حسین حسین شعار ماست ولایت افتخار ماست'، 'برادر مصری‌ام حمایتت می‌کنیم' و ... نشان دادند.