دومین دوره کارگاه معرفت افزایی ویژه اساتید در دانشگاه خواجه نصیر

               

حجت‌الاسلام والمسلمین میر محمدی معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار نشریه نثر نصیر اظهار داشت: تمام اساتید به برنامه‌های معرفتی علاقه مند می باشند و استمرار این برنامه‌ها در کنار برنامه‌های آموزشی دانشگاه از خواسته‌های اساتید می باشد.             

معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه خواجه نصیر تأکید و تلاش جدی بر حرکت‌های زیربنایی و عمیق فرهنگی در راستای رشد و توسعه اندیشه‌ها و آگاهی دینی و اسلامی اساتید و ایجاد و تقویت روحیه تحرک و مشارکت فعال اساتید در عرصه های  سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه و دانشگاه‌ها را دو اصل محوری تشکیل این کارگاهها دانست. وی اضافه کرد: خنثی شدن اهداف دشمن در جنگ نرم و رسانه‌ای به تقویت فکری و بصیرتی دانشجویان و اساتید نیاز مبرم دارد و این موضوع باید در دانشگاه‌ها ساماندهی شود.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری کارگاه ضیافت اندیشه ویژه اساتید در تابستان گذشته و استقبال اساتید از این کارگاهها دوره جدید معرفت افزایی را در ادامه آن کارگاهها دانست و اشاره کرد این دوره از تاریخ 8/11/90 الی 13/11/90 از ساعت 9 الی 15 با حضور بیش از 100 نفر از اساتید برگزار خواهد شد.

عناوین این کارگاه عبارت است از: تعلیم و تربیت در قرآن با حضور حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای قرائتی،  بررسی تحولات اخیر منطقه با حضور دکتر قشقاوی و دکتر متکی، عرفانهای نو ظهور با حضور دکتر فنایی، شیعه شناسی با حضور دکتر خسرو پناه، اندیشه های حضرت امام(ره) با حضور حجه الاسلام ماندگاری، جهانی سازی اعتقاد یهود و آخرالزمان در هالیوود با حضور دکتر بیات و ولایت فقیه با حضور دکتر رحیم پور ازغدی برگزار می شود.

ضمنا وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری  رشد بینش سیاسی در محیط دانشگاه، حمایت و هدایت فکری تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهی، تقویت پیوند حوزه و دانشگاه، حاکمیت بخشیدن به ارزش‌های اسلامی و انقلابی در سطوح اجرایی و علمی و  مقابله با ترویج عقائد و افکار انحرافی و هجوم فرهنگی و تقویت روح خودباوری و استقلال فکری را از اهداف برگزاری این کارگاه دانست.