برگزاری مراسم زیارت عاشورا در خوابگاههای خواهران

من روز و شب به کربلا فکر می کنم..

یعنی همیشه و همه جا،غبطه می خورم..

حال مجاورین حرم هم حکایتی است..

هر شب کنار فاصله ها،غبطه می خورم...

این اربعین اگر نروم تا به کربلا...

بر زائران کربلا غبطه می خورم...



ماه صفر که آغاز میشود شور حسینی دلهای عاشقان را روانه کربلا می کند دانشجویان خوابگاهی جمعی را برپا کردند برای برپایی مراسم زیارت عاشورا تا شاید اشکهاشان مرهمی باشد بر دل سوخته شان .

این مراسم در خوابگاه سیمرغ مورخ دوشنبه  93/9/10 بعد از نماز مغرب و عشا توسط حاج آقای منصوری قرائت شد و سپس عدسی نذری در خوابگاه توزیع گردید.

در خوابگاه اندیشه مورخ پنجشنبه 93/9/13 قبل از نماز ظهر و عصر توسط خانم زنگی  همراه با سخنرانی در خصوص مراتب  یک عزادار حقیقی برگزار شد.(شرح مختصری از آن )قیام امام حسین اثرات زیادی دارد 1- شوری که در بین همه مردم ایجاد می شود به طوری که  بعد از 1400 سال مردم طوری در صحنه وارد می شوند که انگار به تازگی واقعه عاشورا اتفاق افتاده است . 2- حرارتی که در دلها ایجاد کرده که خود دلیلی بر این شور و حرارت است این دل چقدرباید بسوزد که اشک را که در واقع آب گرفته شده از خون است ازچشمها جاری می سازد . 3- بکائ بر حسین علیه السلام . 4- اثری که بر روح و جان هر فرد گذاشته میشود باید ماندگار باشد و در تمام شئون زندگی او جاری باشد چه اعمال و رفتارش و چه ظاهر زندگیش . این برنامه با همین کیفیت مورخ دوشنبه 93/9/17 بعد از نماز مغرب و عشا در خوابگاه قیطریه برگزار شد به همت هئیت مذهبی خوابگاه حلوای نذری پخته شد و در کل خوابگاه توزیع شد .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد